FSIE 40 años

Intervencion PLeno 29 10 2020

O Pleno do Consejo Escolar del Estado reuniuse onte, 29 de outubro, para a toma en consideración do Informe 2020 sobre o Estado do Sistema Educativo. A continuación reproducímosvos a intervención do Secretario General de FSIE, Javier Muñoyerro, durante a sesión.

"FSIE adianta o seu voto favorable á toma en consideración do Informe 2020, aínda que algunhas das propostas de mellora que se realizaron non son compartidas pola nosa organización e esperamos poidan cambiar na sesión de hoxe.

Non podemos obviar nesta intervención a situación actual dunha crise sanitaria que está a impactar con dureza na sociedade.

A xestión política desde o principio da pandemia, e segue sendo practicamente igual a día de hoxe, pode recibir numerosos cualificativos, por desgraza, na súa maioría de carácter negativo.

Foron moitas os erros e neglixencias cometidas, como xa se resaltaron, non queremos nós insistir neles, senón máis ben queremos mirar ao futuro con optimismo, queremos quedarnos co positivo, como é todo o esforzo realizado, e séguese realizando, por todos os membros da comunidade educativa, para facer posible a volta ás aulas ao comezo do presente curso 20-21, porque pensamos que en situacións excepcionais, como a que estamos a vivir, necesítanse decisións excepcionais e comportamentos igualmente excepcionais, para seguir adiante.

  • O abandono ao que se viron sometidos os profesionais dos centros educativos e de atención á discapacidade, tanto os docentes como non docentes.

  • A improvisación que presidiu as decisións que se han ir tomando, con ambigüidade e incerteza.

  • A falta de previsión e traballo para anticipar solucións a situacións, que xa se prevían desde abril e sobre as que non se fixo nada.

  • O nulo recoñecemento do esforzo que realizaron os profesionais para paliar o impacto desta situación no alumnado.

  • A falta de apoios adicionais, así como o incremento necesario de recursos humanos coas consecuentes reducións de cocientes.

  • A falta de adecuación dos edificios escolares.

A todo iso asistimos desde un principio desta pandemia e seguimos a día de hoxe.

En definitiva, A crise sanitaria que nos afecta desde hai meses está a ter un duro impacto no conxunto da sociedade e, obviamente, no sistema educativo.

E como colofón a esta dura situación atopámonos en plena tramitación dunha nova Ley de Educación, que nace sen a máis mínima negociación nin debate na que mesmo se chegou a impedir nestes días a participación da sociedade civil na Comisión de Educación, por primeira vez no Trámite parlamentario dunha Ley de Educación.

Xa nos queixamos no seu día polo trámite da Ley Wert, pero como pouco a Ley Celaá igualouno.

Unha Ley máis que nace sen consenso, confrontando no canto de sumando, minguando dereitos e liberdades, atacando ao sector da ensinanza concertada e marxinando aos seus profesionais. Durará o que dure este Goberno bicéfalo e volveremos ter nun tempo unha nova lei. Esta non é a forma de avanzar nin de mellorar o sistema educativo.

Pensamos, que en educación cabemos todos, cremos e defendemos un sistema educativo plural no que as familias poidan elixir libremente o tipo de educación que consideren máis adecuado para os seus fillos e no que poden convivir perfectamente centros públicos, concertados e privados. Esta Lei rompe este equilibrio e é rexeitada por unha banda importante da sociedade.

Así, pois, pensamos que segue sendo necesaria unha reforma educativa, que naza cun alto grao de consenso e apoio social e político, para que nos permita alcanzar un Pacto Educativo. Estamos convencidos de que sen estabilidade e sen que a educación quede á marxe de decisións políticas cortoplacistas a Educación segue sen avanzar.
    "

Documentos relacionados

INTERVENCIÓN FSIE EN EL PLENO DEL CONSEJO ESCOLAR DEL ESTADO 29/10/2020

 

 

 

 Banner Decalogo2

Temos 83 anónimos e ningún membro en liña